Районний конкурс для педагогів Дніпровського району

"Моя країна - Україна"


Відеопрезентація

лепбука "Моє рідне Запоріжжя"

Фотопрезентація

лепбука "Моє рідне Запоріжжя"



Номінація: Дидактична розробка для роботи з дітьми

Тема: Моє славне місто Запоріжжя

Назва роботи: Лепбук «Моє Запоріжжжя»

Вікова категорія вихованців, на яку розрахована робота: 5 – 6(7) років

Прізвище та ім’я виконавців: Литвиненко Вікторія Іванівна

Ткач Світлана Костянтинівна

Дошкільний навчальний заклад № 192 «Веселка»

 Лепбук – новітній спосіб організації навчальної діяльності з дошкільниками. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид спільної діяльності дорослих і дитини.

Лепбук (lapbook) в дослівному перекладі з англійської означає «наколінна книга», або тематична інтерактивна папка з кишеньками, де дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд різноманітний матеріал.

В ній збирається матеріал по якійсь певній темі. Щоб заповнити цю папку, малюкові потрібно виконати певні завдання, провести спостереження, вивчити представлений матеріал.

Створення лепбука вирішує ряд завдань сучасної освіти, даючи дошкільнятам не тільки знання, а й навчаючи їх всебічно дивитися на проблему, ставити завдання і вирішувати їх, творчо підходити до питання організації та підбору інформації.

Актуальність:  

1.     Створення лепбука є одним з видів спільної діяльності дорослого і дітей.

2.     Він надає можливість нестандартно організувати подачу інформації за темою, що вивчається.  і допомагає краще зрозуміти та запам’ятати матеріал.

3.     Лепбук може бути змістовним елементом розвиваючого предметно-просторового середовища групи.

4.     У будь-який зручний час дитина може відкрити лепбук і самостійно, або разом з дорослим розглянути та повторити пройдений матеріал.

5.     Дитина вчиться самостійно збирати і організовувати інформацію.

6.     Створення леп бука можна використовувати як особливий вид дитяче-батьківської проектної діяльності.

7.     Гра з посібником розвиває пізнавальний інтерес та творче  мислення дитини, сприяє налагодженню взаємодії дітей та дорослих.

Мета: Узагальнити та розширити знання дошкільнят про місто в якому вони живуть, його історичне минуле, пам’ятні та визначні місця; людей, які прославили його.

Закріпити назву рідного міста, його вулиць, місця проживання.

Розвивати вміння логічно, граматично правильно висловлювати свої думки, бажання цікавитись історією рідного міста, краю, видатними місцями.

Виховувати почуття патріотизму, національної свідомості, людяності, гордості за рідне місто, його людей; дбайливе ставлення до історії рідного міста, почуття поваги до тих, хто прославив його.

Активізувати пізнавальний інтерес, увагу, пам'ять, уяву, здатність міркувати.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИГОТОВЛЕННЯ ЛЕПБУКА

Для створення і виготовлення  лепбука не потрібне спеціальне навчання та великі матеріальні витрати. Для цього потрібна фантазія і різноманітний матеріал.

Для виготовлення лепбука нам знадобиться  щільний матеріал або картон формату А3, А2, зігнутий у вигляді шафи, в яку вклеюються кишеньки, книжки-розкладачки, віконця і інші деталі з наочною інформацією за темою лепбука. Зручніше за все робити лепбук із сегрегаторів. Зовні обкладинку обклеюємо  кольоровим папером і прикрашаємо на свій розсуд.

 Що стосується внутрішнього оформлення, варіанти два:

·        або  все малюємо і клеїмо вручну;

·        або використовуємо  комп’ютер та  роздруковуємо шаблони і заготовки зроблені на принтері. 

Кожен з цих варіантів має свої переваги: в першами випадку простір для фантазії необмежений, у другому з усією роботою  можна впоратися набагато швидше, та естетичніше.

Що помістимо в кишеньки?

Прислівя, вірші, загадки, ігри з розвитку мовлення, казки, оповідання за картиною, розмальовки, трафарети тощо.

Етапи роботи над лепбуком:

1.     На підготовчому етапі вибираємо тему наочного посібника.

2.     Складаємо план роботи над змістом посібника.

3.     Малюємо макет (де що буде розташовано).

4.     Вивчаємо літературу, добираємо інформацію, картинки, вірші, загадки;

5.     Роздруковуємо та збираємо лепбук.

Даний посібник я використовую в роботі з дошкільнятами і знаходжу його ефективним. Робота з посібником сприяє розумінню і запамятовуванню інформації за темою, що вивчається в процесі ведучого для дошкільників виду діяльності – грі.

Лепбук для дошкільнят – не тільки корисний і цікавий посібник, але й універсальний. З ним дитина може займатися на самоті або разом з друзями.

 

ЗМІСТ ПОСІБНИКА «МОЄ ЗАПОРІЖЖЯ»

1.     Пазли «Склади картинку» (герб, прапор міста).

Мета: вправляти в умінні складати з частин ціле; ознайомлювати із символами рідного міста, розвивати увагу, дрібну моторику рук; 

Хід гри:  Діти працюють у групах, складають картинку.

2.     Дидактична гра «Скажи лагідно».

 Мета: вправляти у добиранні слів зі зменшено-пестливими су­фіксами;                     Хід гри:  Вихователь пропонує дітям зробити комплімент нашому місту, а діти повинні назвати його пестливо, лагідно.

3.     Дидактична вправа «Рослини острова Хортиця».

Мета: розвивати вміння впізнавати рослини за характерними ознаками; розвивати слухову уважність і логічне мислення, підтримувати пізнавальний інтерес до флори рідного краю; виховувати екологічну свідомість.

Хід гри: На столі лежать картки, зображенням донизу. Вихователь пропонує дітям брати по одній картці та розповісти, як називається рослина і які в неї характерні ознаки. Для чого нам рослини?

4.     Дидактична гра «Здогадайся, що за звір!»

Мета: Закріпити назви тварин, формувати вміння розрізняти тварин за зовнішнім виглядом, розвивати описове мовлення, спостережливість, слухову уважність; підтримувати інтерес до фауни рідного краю.

Хід гри: Вихователь роздає кожному по картці, яку не можна показувати іншим. Після цього педагог пояснює дошкільникам ігрове завдання: кожний по черзі має довільно розповісти про ту тварину, яку зображено на його картці (як вона виглядає, де живе, чим живиться, які має особливості тощо), не називаючи саму тварину. Дорослий розповідає першим, даючи дітям зразок.

5.     Розмальовки «Розмалюй візерунок».

Мета: вчити дітей правильно тримати олівець та  контролювати натиск олівця, щоб не вийти за межі малюнка; розвивати дрібну моторика і кисть руки. Розвивати  посидючість і увагу дитини. Виховувати художній смак малюка.

6. Визначні пам’ятки Запоріжжя (розповідь вихователя)

Мета: дати дітям знання про наше місто Запоріжжя; вчити розуміти термін «Батьківщина», познайомити з  історичними та національними пам’ятками міста. Виховувати у дітей почуття любові та шанобливого ставлення до рідного міста, її історії, пам’яток.

7.  Закінчи прислів’я.

Мета: збагачувати мовлення дітей україн­ськими прислів'ями та вчити пояснювати їх значення.

Хід гри: Вихователь читає прислів’я, а діти повинні  закінчити та пояснити їх значення.

8.     Дидактична гра «Який ти житель міста?»        

Мета: вправляти в умінні розпізнавати та  оцінювати добрі та погані вчинки; помічати небезпеку в поведінці оточуючих; описувати та давати їм оцінку; розвивати зв’язне монологічне мовлення; розвивати дружні стосунки, бажан­ня допомагати.                                                                                                               

Хід гри: Вихователь пропонує дітям закінчити та пояснити речення, та дати їм оцінку.

9.     Вірші для малят                                                                                        

Мета: продовжувати вчити дітей уважно слухати літературні твори, свідомо сприймати вірш, відповідати на запитання вихователя. Розвивати мовлення, увагу. Виховувати цікавість до художніх творів.

10. Дидактична гра «Знайди ілюстрацію за описом»

Мета: Розвивати пізнавальну активність, пам’ять, мислення та уяву, формувати вміння роботи у колективі. Удосконалити та систематизувати знання по характерним особливостям, активізувати наполегливість та самостійність при виборі правильного рішення.

11. Видатні люди нашого міста

Мета: познайомити з  видатними людьми нашого міста, вчити  пізнавати їх на картинках. Виховувати гордість  за видатних людей.

12. Вікторина «Що ти знаєш про Запоріжжя?

Мета: поглибити  знання дітей  про наше місто, культуру, розвивати почуття належності до українського народу; творчі здібносі дітей. Виховувати відповідальність, повагу до думки інших, любов до малої Батьківщини – міста Запоріжжя.                                                                          

 Хід гри: Вихователь ставить запитання по черзі. За кожну правильну відповідь дитина  отримує фішку.