До уваги батьків майбутніх вихованців!

 

В закладі дошкільної освіти (яслах-садку) комбінованого типу № 192 «Світанок» Запорізької міської ради на 2023-2024 н. р. заплановано функціонування 9 груп з 01.09.2023 р. в дистанційному режимі,  а саме:

1 група раннього віку, є вільні місця;

1 група молодшого дошкільного віку, є вільні місця;

2 групи середнього дошкільного віку, є вільні місця;

1 група середнього дошкільного віку для дітей з порушенням мовлення, вільних місць -  10;

2 групи старшого дошкільного віку, є вільні місця;

1 група старшого дошкільного віку для дітей з порушенням мовлення, вільних місць - 1;

1 група підготовчого дошкільного віку для дітей з порушенням мовлення, вільних місць - 1.

 

Ознайомитися зі статутом ЗДО та іншими нормативно-правовими документами, що регламентують діяльність ЗДО можна на сайті закладу в розділі «Прозорість та відкритість діяльності закладу».

Приймання заяви для зарахування дитини до ЗДО здійснюється згідно графіку. Довідки за телефоном: 702-31-15



Інформація щодо правил паркування автомобілів згідно оновлених Правил доророжнього руху 

(Витяг з правил) Пункт 15. Зупинка і стоянка 


ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ

щодо ПРОФІЛАКТИЧНИХ ЩЕПЛЕНЬ

Батьки вихованців зобов'язані дотримуватись законодавства України щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населенняі необхідності проведення обов'язкових профілактичних щеплень:

ЗАКОН УКРАЇНИ "Про захист населення від інфекційних хвороб"

Стаття 12. Профілактичні щеплення 

Стаття 15. Запобігання інфекційним захворюванням у дитячих закладах

ЗАКОН УКРАЇНИ "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення"

Стаття 27. Профілактичні щеплення


Правила поведінки здобувача освіти

 

    Шановні батьки! Ми живемо серед людей, тож від нашої поведінки залежить не тільки  ставлення до нас оточуючих, а й наш успіх в суспільстві: за тим, як людина розмовляє, одягається, поводиться за столом, завжди можна визначити, вихована вона чи ні.

   Нам усім, без сумніву, хочеться, щоб наші діти виросли ввічливими, добрими, вихованими, щоб вони вели себе пристойно в суспільстві. а для цього вони мають знати і розуміти правила етикету.

  

Навчіть своїх дітей: правил поведінки в дитячому садку:

- завжди вітатися з вихователем, працівниками закладу дошкільної освіти та дітьми;

- не ламати іграшки, не рвати книги, берегти все; 

- не йти з дитячого садка без дозволу; 

- сперечатися треба чесно, принципово, не ображаючи один одного, не допускати переходу суперечки у сварку; 

- не звертати уваги на тих, хто хоче образити, дражнити, просто потрібно відійти від них; 

- не ображати нікого, не дражнити; 

- розв'язувати проблеми за допомгою слів, а не кулаків; 

- поступатися, шукати вихід із складних ситуацій; 

- уміти миритися, не сваритися.

мовленнєвому етикету:

- говорити чітко і спокійно, стежити за силою звуку, ніколи не підвищувати голосу, не кричати; 

- вживати чарівні слова у зверненні до дорослих людей та суспільстві; 

- до дорослого звератися на "Ви"; 

- ніколи не вживати нецензурних, брутальних слів, адже це не прикрашає людину, а навпаки - принижує її інтелект.

золотих правил спілкування:

- дотримуватися правил хорошого тону під час спілкування; 

- посміхатися, дивитися людині в очі, коли вітаєшся і розмовляєш з нею. Це свідчить про щирість і чесність, якщо хочеш, щоб до тебе добре ставилися, будь і ти добрим до інших; 

- ніколи не перебивати розмову людей, а дочекатися, коли розмову закінчать; коли розмовляють дорослі, не слід втручатися в їхню розмову і щось додавати, заперечувати чи стверджувати, коли тебе не питають; 

- завжди говорити правду, бо брехня не робить людині честі. У народі кажуть: "Шила в мішку не сховаєш"; 

- просити вибачення тоді, коли щось зробив ненароком або справді хочеш виправитися, розуміючи свою провину; 

- вчіть дитину шанувати старших.

Пам'ятайте! Як ви ставитеся до своїх батьків, так і ваші діти ставитимуться до вас.


Закону України "Про освіту" (від 05.09.2017 № 2145-VIII)

Стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

2. Батьки здобувачів освіти мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

5. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

Закону України "Про дошкільну освіту" (від 11.07.2001 № 2628-III)

Стаття 28. Права дитини у сфері дошкільної освіти

1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

2. Дитина має гарантоване державою право на:

  • безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
  • безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
  • захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
  • безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;
  • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
  • здоровий спосіб життя;
  • діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.

Стаття 28. Права дитини у сфері дошкільної освіти
1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
2. Дитина має гарантоване державою право на:
безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;
{Абзац п'ятий частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017}
захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
здоровий спосіб життя;
діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.


Докладніше: https://kodeksy.com.ua/pro_osvitu/statja-55.htm


Консультація для батьків на тему :

"Безпека дитини вдома"

   1. Не залишайте дітей дошкільного віку одних, навіть на короткий час!

  2.  Якщо виникла така потреба, не дозволяйте дитині відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму. Навчіть користуватись дверним вічком, нікому, крім батьків не відчиняти.

  3. Навчіть користуватись телефоном для виклику служб : 101, 102, 103, 104. Коли біда чи хвороба захватила зненацька, а дитина одна вдома, вона повинна знати, що необхідно зателефонувати близьким, звернутися до сусідів, викликати швидку допомогу, чітко назвавши свої координати.

   4. Забороняйте користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також   входити у ліфт з незнайомими людьми.

  5. Вчіть дітей звертатися за допомогою до людей, які працюють у правоохоронних органах.

   6. Не дозволяйте дражнити тварин. Попереджайте зародження в дитині жорсткого відношення до «друзів наших менших».

  7. Забороняйте дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети. Вони можуть бути небезпечними.

   8. Треба опрацювати з дітьми уміння уникати проблемних місць, розповідати дітям,      наскільки небезпечно «гратися» з вибухонебезпечними предметами (балончиками, петардами, патронами).

   9 .Оснастіть електророзетки в вашій квартирі заглушками. Не допускайте дитину до газових та електричних приладів. Не дозволяйте дітям самостійно вмикати телевізор, магнітофон, комп’ютер.

    10. Зберігайте небезпечні предмети ( ліки, сірники, запальнички, гострі та ріжучі інструменти) в недоступних місцях.

       11. У дітей необхідно формувати основи самозахисту.

Рекомендуємо проводити бесіди в цьому напрямку з приведенням різних прикладів, розглядом ілюстрацій та розігруванням ситуацій «Що ти робитимеш, якщо…(незнайомий запропонує цукерку, загубив ключа від квартири, загубився один у місті тощо).

     12. Навчайте дітей безпеці життєдіяльності в повсякденні, в процесі організації екскурсій, бесід, спостережень, в створенні ігрових ситуацій та під час розваг.